piątek, 7 sierpnia 2015

W GŁOWIE SIĘ NIE MIEŚCI

Lubicie książki, które poprzez fajną 'zabawę' zahaczają również o 'poważną' naukę ? 
[oczywiście pomijając wszelkiego rodzaju PODRĘCZNIKI SZKOLNE, które zapewne aktualnie namiętnie kupują mamy wszystkich szkolniaków ;)]
À propos ! Gdzie kupujecie książki i podręczniki swoim dzieciom? 
Bo jeśli chcecie zaoszczędzić trochę czasu [i pieniędzy!] to pamiętajcie, że księgarnie internetowe są najlepszym rozwiązaniem :)

Ale wracając do tematu.
Kiedy obejrzałam bajkę "W głowie się nie mieści" wiedziałam, że to będzie HIT !
Dlaczego?
Bo mimo tego iż dzieckiem nie jestem już dawno, naprawdę wiele ciekawych rzeczy się z niej dowiedziałam :)
A że było mi jeszcze mało [no i oczywiście z myślą o Kornelii], jako uzupełnienie bajki, zakupiłam ten oto PRZEWODNIK PO EMOCJACH :)




Pamiętacie bajkę "Było sobie życie" ?
Tu właśnie mamy coś bardzo podobnego tyle, że dowiadujemy się jak działa nasz mózg :)
Dla jasności - u każdego z Nas w głowie "siedzi" pięć podstawowych emocji: radość, smutek, strach, odraza i gniew...
Rządzą one sobie naszym życiem i pomagają przetrwać nawet te najbardziej ekstremalne sytuacje. 
Książka jest o tyle fajniejsza od bajki, że na spokojnie możemy wytłumaczyć i pokazać dziecku o co dokładnie w tym wszystkim chodzi.






Kornelia stwierdziła, że najfajniejszą bohaterką książki jest radość :)
No i nie ma się czemu dziwić ! Bije od niej piękne, jasne światło, jest zawsze uśmiechnięta i za wszelką cenę chce utrzymać się na pozycji prowadzącej tak, aby inne emocje nie wzięły góry ! 
[BTW, radość najbardziej 'nie lubi' się ze smutkiem, choć nieustannie przekonuje go, że z każdej przykrej sytuacji można wyjść z szerokim uśmiechem na twarzy ;) ]
Samo życie, prawda ?

A po głębszej analizie faktycznie można dojść do wniosku, że w każdej życiowej sytuacji, w pierwszej kolejności, warto zaufać tej emocji, która sprawia, że nasze życie jest piękne.
W końcu jakby nie było ! wszystko zależy od Nas :)))




Tak więc książkę polecam bardzo, i tym małym i tym dużym, dzieciom :)

A żeby nie było, że uczepiłam się tylko tych EMOCJI w naszych głowach, może wspomnę Wam jeszcze o innych fajnych książeczkach, które na prawidłową pracę mózgu mają bardzo pozytywny wpływ :)
Mowa oczywiście o wszelakich pozycjach edukacyjnych do nauki pisania, liczenia i czytania, które Moja Kornelia mimo tego iż ma dopiero 3 latka, chłonie jak gąbka wodę :)

Na rynku mamy ogromny wybór i jestem pewna, że każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego.
A uważam, że naprawdę warto rozwijać nie tylko zainteresowania ale i umiejętności Naszych dzieci, bo z doświadczenia wiem, że zaowocują one w przyszłości.




_______________________
A może Wy macie/znacie jakieś książki tego typu?
Podzielcie się !
Z ogromną radością będę uzupełniać naszą domową biblioteczkę :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje za Twój komentarz :)